یکی از عواملی که کسب و کارهای بسیار موفق را از عادی جدا می کند فرهنگ کارمندان و جو خوب محل کار است.
یکی از مهمترین موضوعاتی که در ارتباط با محیطهای کاری و بهطور خاص گروههای کاری مطرح است، خلاقیت و پیامدهای آن در محیط کار است. بر اساس یکی از نظریههای اساسی خلاقیت، مهمترین کارکرد گروه، سینرژی یا همافزایی خلاق است که بر مبنای آن، فعالیتهای خلاقانه فردی در یک تیم کاری، بر هم اثر گذاشته و نوعی همافزایی شکل میگیرد. محققین و دانشمندان حوزه مدیریت و نوآوری، مطالعات متعددی در این زمینه انجام دادهاند که تمامی آنها، بر این پرسش کلیدی و تا حدی گمراهکننده متمرکز است که در تیمهای متعهد به خلاقیت و نوآوری، کدام بخش از نتایج و خروجیها، مبتنی بر خلاقیتهای تیمی است. در واقع، صاحبنظران بین خلاقیت فردی و خلاقیت تیمی، نوعی تمایز قائل هستند که میتواند پایه و اساس برخی از مطالعات نظری و تجربی را شکل دهد. در این نوشتار، به ارتباط بین خلاقیتهای فردی و خلاقیت تیمی پرداخته و بررسی خواهیم کرد که در هر یک از سطوح یادشده، چه فاکتورهای محتوایی، میتوانند اثرگذار باشند.